Akademisyen Annenin Keki


Kaan'ın küçüklüğünden beri Akademisyen Anne'yi takip ediyorum. Bu yıl ilk kez çocuk kitabını çıkardı: Sana Kek Yaptım... Birkaç hafta içinde hemen internetten sipariş verdim kitabı. Çok beğendim, Kaan da çok beğendi... Biz de Kaanla 2 yaşından sonra hep birlikte kek ve kurabiye yaptık, galiba o yüzden kitap daha da ilgisini çekti. Kitabın sonunda kekin tarifi vardı ve Kaanla denemesek olmazdı ☺️ Biz de denedik, kokusu çok cezbediciydi, tadı harika... Denemek isteyenler için kitaptaki tarifi biraz değiştirip paylaşıyorum, orjinali kitapta 😉

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal rendesi
1 küçük paket kakao
1/2 çay kaşığı zencefil
1/2 çay kaşığı zerdeçal
1 tatlı kaşığı tereyağ

Keki çırpmaya başlamadan tüm malzemeleri hazırlayın. Portakalı yıkayıp rendeleyin. Yumurtaları 1 dakika çırpın. Daha sonra şekerle çırpmaya devam edin. Un ve kabartma tozu dışında tüm malzemeleri ekleyip karıştırın. Un ile kabartma tozunu da karışıma ekleyip çırpın. Kek kalıbını 1 tatlı kaşığı tereyağ ile yağlayın. Karışımı kek kalıbına dökün. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında pişirin. Benim pişirmem çok uzun sürdü, fırından kaynaklanmış olabilir. Siz de benzer durum yaşarsanız, kalıbın üstünü alüminyum folyo ile kapatın. İçinin pişmesi için de sabredin 😁 Sonuç muhteşem, afiyet olsun...  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi