Papaçura (Üzümlü Muhallebi)

papaçura


Malzemeler
3 bardak kokulu üzüm suyu
1 bardak su
4-5 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı buğday unu
1 yemek kaşığı mısır unu
1 yemek kaşığı buğday nişastası

3 bardak üzüm suyu, bir bardak suyu ve şekeri tencereye boşaltın. Bir kasede buğday unu, mısır unu ve mısır nişastasını karıştırın. Tencerenin içindeki malzemeleri kaynatın ve hafif kaynamaya başlayınca unları yavaş yavaş boşaltın. Yalnız unlar çok çabuk topaklandığı için oldukça yavaş boşlatın. (Ben yaparken unlar topak topak olduğu için ocağın altını kapatıp mikserle çırptım. Topaklar kaybolduktan sonra tekrar kaynatmaya başladım.) Muhallebi kıvamına geldiğinde ocağın altını kapatın. 
Ben arkadaşlarıma götüreceğim için borcama koydum ama kaselerde servis ederseniz daha güzel olabilir. Karadeniz tatlısı olduğu için üzerine fındıkla süsledim :) 

* Üzüm suyu ve tarif için Nur'a çok teşekkür ederim :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi