Soya Soslu Sebzeli Nohut



Uzun zamandır nohutu çimlendirerek tüketilmesi gerektiği ile ilgili yazılar okuyorum. Arkadaşım Arzu'nun birkaç kez nohudu çimlendirirken paylaşım yaptığını görmüştüm. Ona nasıl çimlendirdiği ve çimlenen nohudu nasıl tükettiğini sordum. Çimlendirmeyi yapamadım, ama verdiği tarifi  nohudu haşlayarak hazırladım :) Benim hoşuma gitti, denemek isterseniz diye de bu kolay tarifi paylaşmak istedim.

Malzemeler
1 su bardağı nohut (haşlanmış)
300 gram mantar (yaklaşık 10 tane)
1 adet büyük kırmızı (kapya) biber
1 adet orta boy havuç
1 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı soya sosu
3 yemek kaşığı zeytinyağ


Eğer elinizde hazır haşlanmış nohut yoksa, nohutları bir gece önceden ıslatıp bekletin ve ertesi gün iyice haşlayın.
Havuç ve kapya biberi şeritler halinde, soğanları ve mantarları ay şeklinde kesin.
Tüm malzemeleri pişirmek için hazırladıktan sonra ilk önce soğanları pembeleşinceye kadar pişirin. Daha sonra havuç ve kırmızı biberleri, daha sonra da mantarı tavaya ekleyip mantarlar suyunu çekene kadar pişirin. Tüm sebzeler iyice piştikten sonra haşlanmış nohudu tavaya döküp hemen soya sosunu ekleyin. 2-3 dakika malzemeleri ara ara karıştırarak pişirdikten sonra yemeğiniz hazır... 

Not: Soya sosu tuzlu olduğu ve çok az tuz tüketmem gerektiği için tuz kullanmadım. Damak tadınıza göre tarife tuz ekleyebilirsiniz.
Nohutları sebzelerle çok pişirdiğinizde kurumaya başlayabilir. Kuru sevmiyorsanız tavada uzun süre pişirmemeye dikkat edin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi