Atatürk Mezesi


Önceki yazılarımda da belirtmiştim bu yıl iki günlüğüne Çeşme'ye tatile gittik. Çeşme tatili benim için tam yeme içme tatili oldu. Iki günde bir sürü yeni güzel meze öğrendim. Bunlardan biri de Atatürk mezesi... 
Gideceğimiz restoranlarda ilgili önceden yorumlarını okumak, menülerine bakmak akışkanlığım oldu. Alaçatıda nereye gidelim derken yorumlar beni fava restorana yönlendirdi. Restoranın menüsünde Atatürk mezesi adında bir meze vardı ve gider gitmez hemen sipariş ettik. Börülce en sevdiğim sebzelerden biri her şekli de hoşuma gider ve bu mezede gerçekten hoşuma gitti. İstanbul'a döner dönmez bir tarif araştırması yapıp denedim. Neden Atatürk mezesi deniyor hiç bir fikrim yok, restoranda o kadar güzel vakit geçirdim ki sormak aklıma gelmedi. Lezzeti benim de ailemin de hoşuna gitti. Sizde börülceyi farklı şekilde yemek isterseniz denemenizi tavsiye ederim...

Malzemeler
1 çay bardağı kuru börülce
1/2 Çay kaşığı Kimyon 
1/2 Çay kaşığı Kırmızı toz biber
1/4 çay kaşığı Kara biber
2 yemek kaşığı Zeytinyağ
2 yemek kaşığı Limon 
1 adet Sarımsak
Tuz
1-2 tutam dereotu

Kuru börülceleri yıkayıp yumuşayana kadar haşlayın. Daha sonra diğer malzemelerle karıştırabileceğiniz bir kaba boşaltın. Limon suyu, sarımsak, zeytinyağ (1 yemek kaşığı, kalanı üstüne gezdirmek için), tuz ve diğer baharatları ekleyip blenderdan geçirip püre haline getirin. Normal tarifinde ve benim yediğim mezede dereotu yok ama ben börülce ile yakışır diye ekledim. Damak tadınıza göre ekleyip çıkarmayı size bırakıyorum :) Püre haline getirdiğiniz börülceleri servis tabağına alıp üzerini dereotu Serpiştirin. Mezeniz hazır afiyet olsun...

Baharat, limon ve tuz ayarını damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz... 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi