Pastırmalı Kuru Fasülye

Pastırma neredeyse hayatım boyunca iki üç kez yediğim ve pek de sevmediğim bir yiyecektir. Annem özellikle de Ramazan ayında heves edip aldığı pastırma, evde pek rağbet görmediği için yıllar geçtikçe eve girmemeye başladı. Eşimin ablası sevdiği için aldığımız pastırmaları yemeyince atılmasın diye değerlendirmeye karar verdim. Pastırmaları kuru fasulye denemek aklıma geldi, gerçekten herkes boşuna bayıla bayıla yemiyormuş... Her yiyeceğin yakıştığı başka bir yiyecek varmış :) pastırmayı hala pek sevmiyorum ama pastırmayı kuru fasulyeye bayıldım...


Malzemeler
1 su bardağı kuru fasulye
1 adet soğan
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı biber salçası
1/2 yemek kaşığı domates salçası
10 dilim pastırma
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kimyon 
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı tuz

Konserve fasulye kullanmıyorsanız bir su bardağı kuru fasulyeyi tencereye boşaltıp üzerini su koyun ve bir gece önceden pişirene kadar bekletin. Bu şekilde hem fasulyelerin acı suyu çıkmış olur hem de fasulyeyi daha çabuk pişirebilirsiniz. Bekletme işlemini yapamadıysanız ben direk düdüklü tencerede yarım saat pişiriyorum. Kuru fasulyeleri yumuşayana kadar haşladıktan sonra suyu süzüp kuru fasulyeleri bir kaba alın. Kuru soğan ve sarımsakları yemeklik, pastırmaları dilediğiniz büyüklükte doğrayın. Tencerede tereyağı eritin, zeytinyağ da ekleyip soğan ve sarımsakları da iyice kavurun. Daha sonra domates ve biber salçasını da tencereye ilave edip kavurmaya devam edin. Pastırmayı da ekleyip kurutmadan kavurun. Suyunu süzdüğünüz kuru fasulyeleri de ekleyip tüm malzemeyi karıştırın. Tüm malzemenin üzerini örtecek kadar tencereye su dökün (ben sulu sevmediğim için daha az su koyuyorum; isterseniz su miktarını arttırabilirsiniz.) bir tatlı kaşığı tuz ve baharatları ekleyin, ocağın altını kısıp yavaş yavaş pişirmeye devam edin. Kuru fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi