Ballı Kakaolu Puding


Beyaz şeker yememek için şeker kullanılmadan yapılan tatlı arayışlarına devam ediyorum. Dün yoğurt yapmak için süt almıştık, sütün  bir kısmı ile yoğurt yaptım. Kalanı ile de muhallebi yapmayı düşünüyordum. Kaan'ın sade muhallebi yememe ihtimalini düşününce tarif kakaolu pudinge döndü. Denediğim için az miktarda yaptım; siz ölçüleri arttırarak daha fazla yapabilirsiniz. Ya da tek kişiyseniz çok ölçüler ideal ;) Bir de tatlı olması için 3 yemek kaşığı bal koydum, Kaan daha çok sever diye düşünerek; ama bana baya tatlı geldi. Siz tadına bakıp balı biraz daha az kullabilirsiniz.

Malzemeler (3 küçük kase)
1,5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası
1 yemek kaşığı tepeleme un
1 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı bal

Tencereye süt, nişasta, kakao ve unu koyup çırpacakla karıştırın. İyice karıştıktan sonra ocağın altını açıp muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırın. (Kıvamı muhallebiden biraz daha koyu oluyor ama balı ekleyince biraz daha sulanıyor.) İyice kaynayınca ocağın altını kapatıp balı ekleyip karıştırmaya devam edin. Ben balı hem tatlılığını ayarlayabilmek hem de daha az ısıya mağruz bırakmak için en son koydum. Siz de ilk önce iki kaşık bal koyup muhallebinin tadına bakın ve tatlı gelmediyse bir kaşık daha ekleyin. Çünkü 3 kaşıkla epey tatlı oluyor. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi