Yulaflı Kurabiye


Kaan yulaf çok sevdiği için ben de yulaflı tarifler denemeye çalışıyorum. Bu kurabiye de denediğim tariflerden biri. Normal kurabiyeden çok daha kolay hazırlanıyor. Fındık aroması ve portakal kabuğunun verdiği koku ile çok lezzetli oldu. Bir bir gün bitmeden bir tepsiyi bitirdik :) Denemek isterseniz tarifi paylaşıyorum.


Malzemeler
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yulaf
100 gram tereyağı
1 yumurta
3 yemek kaşığı kuru üzüm
3 yemek kaşığı fındık
1 portakal rendesi
4-5 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

1. Yulaf, fındık ve şekeri robottan geçirin
2 Tüm malzemeleri bir kalp içine ekleyip hamur haline getirin. Hamur normal kurabiye hamurundan biraz daha yumuşak oluyor, o yüzden fazla un koymayın.
3. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle yuvarlayıp hafifçe bastırın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
4.175-180 derecede önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun :)


Yorumlar

  1. Bunu da beğendim.Teşekkürler.Şeker yerine dut tozu veya keçiboynuzu tozu da kullanabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, başka bir tarifte dut kurusunu rondodan çekerek kullandım. Şekere hiç gerek kalmadı 😊 keçiboynuzu tozu ile de deneyebilirim, tavsiyeniz için teşekkür ederim ☺️

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi