Yoğurt


Kaan doğmadan önce, evde yoğurt yapmayı hiç düşünmemiştim. Kaan doğduktan ise hazır yoğurt eve almaz olduk. Annemin bizimle yaşadığı sürede hep annem yoğurt mayaladığı için benim yoğurt mayalamama hiç gerek kalmadı. Kaan okula başlayıp annem de kendi evine taşınınca iş başa düştü. Ama uzun süre yoğurt yapmayı başaramadım; düşünün bir kere ayran gibi olmuştu ve ayran olarak tüketmiştik :)) Bir gün, akşam yemeği için Hosrof Amcalara gittiğimizde Şinorik Teyze sofraya yoğurt getirdi. Hayatımda yediğim en güzel yoğurttu. Hemen nasıl yaptığını sordum, içine çok az tuz ve çok az şeker attığını söyledi. Ben de bir sonraki denememde dediği gibi yaptım; tuz ve şekerden sonra henüz tutmadığı olmadı :)

Malzemeler
Süt
Yoğurt
Tuz
Şeker

1. İlk önce sütü pişireceğiniz tencerenin dibini ıslatın, bu şekilde dibine tutmasını önlüyorsunuz. Daha sonra sütü tencereye boşaltın, tencerenin üzerine de tahta kaşık koyun. Tahta kaşık sayesinde sütün kısa sürede taşmasını engellemiş oluyorsunuz; uzun sürede yine taşıyor, o yüzden gözünüz hep tencerede olsun :) Süt iyice kaynamaya başlayınca altını kısın 10-15 dakika daha kısık ateşte pişirin.
2. Yoğurt yapacağınız alana tencereyi koyun, tencerede yapmak istemiyorsunuz yoğurt yapacağınız kaba sütü boşaltın. Ara ara elinizi yakmayacak kadar sıcak olana kadar bekletin. Parmağınızı süte batırdığınızda süt sıcak ama elinizi de yakmıyorsa mayalamak için hazır demektir. Ben yoğurt yapmadan sütün üzerindeki kaymağı alıyorum, hem yoğurdun içinde kaymak sevmiyorum hem de daha sonra sütün kaymağını ayrı tüketmeyi daha çok seviyorum.
3. Süt, mayalanmak için hazırsa, bir kaseye yoğurt ekleyin (3 lt süt için 3 kaşık yoğurt kullanıyorum.) üzerine tenceredeki sütten ekleyip iyice karıştırın. Sonra bu karışımı tencereye boşaltıp sütle karıştırın. Çok çok az, parmaklarınızın ucu kadar şeker ve tuz ekleyin; tekrar karıştırın. Tencerenin üzerine bir bez örtün; daha sonra üzerine sofra bezi gibi büyük birkaç bez daha örterek mayalanmasını bekleyin. Ben genelde akşam mayalayıp sabaha kadar bekletiyorum; ama genelde 6-8 saat arasında, sıcak havalarda daha kısa sürede oluyor.
4. Yoğurdunuz mayalanmışsa, kapağı açık bir şekilde buzdolabına koyun ve bir gün bekletin. Yoğurdunuz hazır. Buzdolabında bir gün bekleterek daha kıvamlı hale gelmesi sağlamış olursunuz.

Not:1.Günlük sütle mayaladığınızda sütü biraz daha sıcakken mayalamanız gerekiyormuş.
2. Ben mayalamak için kullandığım yoğurdu ya önceki mayaladığım yoğurtla yapıyorum ya da sütçü sütün yanında verdiği mayalık yoğurdu kullanıyorum. Marketten aldığımız yoğurtla hiç yoğurt mayalamadım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi