Şekersiz Yulaflı Kurabiye


Şeker yemeyeceğim diye kendimi sadece 2 hafta tutabildimi iki hafta sonunda tatlı ne yesem ne yesem diye evin içinde dolaşmaya başladım. Allah'tan instagramda dut kurusu blenderdan çekip şeker gibi kullanabileceğini görmüştüm. Aynı bilgiyi arkadaşım da verince yulaflı kurabiyeyi dut kurusu ile yapmaya karar verdim. Başka bir arkadaşım da yulaflı kurabiye tarifi paylaştı, kurabiyenin sakız gibi olması isterseniz esmer şeker ya da pekmez koymamız gerekiyormuş. O tariften de pekmezi aldım ve sonuç olarak şekersiz lezzetli bir kurabiye hazırlayabildim. Bu arada değişiklik olsun diye limon rendesi kullandım ama bence portakal daha güzel oluyor; siz hangisini seviyorsanız onunla tarifi değiştirebilirsiniz.Umarım siz de beğenirsiniz...

Malzemeler
1 su bardağı dut
1 su bardağı yulaf
100 gram tereyağı
1 yumurta
3 yemek kaşığı kuru üzüm
3 yemek kaşığı fındık
1 limon rendesi
1 yemek kaşığı pekmez
5 silme yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

1. Yulaf, fındık ve dut robottan geçirin
2 Tüm malzemeleri bir kalp içine ekleyip hamur haline getirin. Hamur normal kurabiye hamurundan biraz daha yumuşak oluyor, o yüzden fazla un koymayın.
3. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle yuvarlayıp hafifçe bastırın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
4.175-180 derecede önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi