İncir Uyutma


Arkadaşlarım bir süre şeker yemeye karar vermişlerdi. Ben de onlara uyup şeker yemeyeyim diye düşündüm. Ama tatlı yiyeceklere o kadar alışmışım ki benim için çok zor oldu. İnstagramda incir uyutma tarifine denk gelince bu tatlı imdadıma yetişmiş oldu. Şekersiz tatlı yiyecekler isterseniz incir uyutmayı deneyebilirsiniz.

Malzemeler
10 adet kuru incir
500 ml süt
Üzeri için Tarçın/ceviz/fındık vs.

1. Kuru incirleri yıkayıp, 5 dakika ılık suda bekletip yumuşatın. Yumuşadıktan sonra küp küp doğrayın.
2. Sütü mayalanacak sıcaklıkta ısıtın. Çok ısıttıysanız, yoğurt mayalarken yaptığınız gibi elinizi yakmayacak sıcaklığa gelene kadar soğumasını bekleyin.
3. Sonra sütün için incirleri ekleyip blenderdan büyük incir parçası kalmayana kadar çekin.
4. Tatlıyı kaplara paylaştırın, üzerine streç film geçirip mayalanması için 3 saat bekletin.
5. Tatlı mayalandıktan sonra bir gece buzdolabında bekletin. 
6. Servis için ben  üzerine tarçın serptim, isterseniz siz dövülmüş ceviz veya fındık da kullanabilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi