Yayla Çorbası


İnstagramda Türkiye'de en çok tüketilen çorbalar hangisi diye sormuştum. Gelen cevaplar; en çok mercimek, daha sonra tarhana, ezogelin ve yayla çorbası oldu. Ben de bugüne kadar nedense yayla çorbasını bir türlü denememiştim. Cevaplardan da artık denemem gerektiğine karar verdim ve dün yayla çorbası yaptım.

Malzemeler
2 su bardağı yoğurt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 kahve fincanı pirinç
6 su bardağı su
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Üzeri için
1 yemek kaşığı tereyağ
Nane

İlk önce pirinçleri yıkayıp ıslatalım. Daha sonra tencereye zeytinyağı dökün, pirinçleri ekleyip biraz kavurun. Üzerine önceden ısıttığınız suyu dökün. Su kaynayana kadar yumurta, yoğurt ve unu bir kabın içinde çırpın. Tenceredeki su kaynayınca, sıcak sudan birkaç kaşık yoğurtlu karışımın içine döküp karıştırın ve yavaş yavaş yoğurtlu karışımı tencerenin içine dökün. Yoğurtlu karışımı yavaş yavaş dökün ama çorbanızı hızlıca karıştırın. Çorba kaynayana kadar karıştırın, kaynadıktan sonra tuzu da ilave edip altını kısıp 10 dakika kadar daha pişirin. Küçük bir tavada tereyağını eritip üzerine nane dökün; ve daha sonra çorbanızın üzerine boşatıp karıştırın. İsterseniz tek tek kaselere de servis edebilirsiniz; eğer bu şekilde servis etmek isterseniz tereyağlı naneyi servise yakın yapmanız daha iyi olur. Afiyet olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi