Izgara Somon



Yıllardır eklemlerinde ağrım oluyordu, birçok kez doktora gitmeme rağmen bir şey çıkmamıştı. Bu yıl kan tahlillerinde Romatizma olduğum ortaya çıktı. Ilaçsız nasıl çözüm bulabiliriz diye düşünürken bir doktor Bağışıklık sistemini güçlendiren besinleri yemem gerektiğini söyledi. İşte mercimek, Kuşburnu, Ciğer, dalak, karides vs vs Aklımda kalanlar. En önemlisi de haftada iki kez, en azından bir kez Norveç somon yemem gerekiyormuş! Çipura, Levrek neyse de somon heralde hiç yemediğim bir balıktı. Heralde diyorum çünkü bir yandan da yedim ama çok da güzel değildi diye Aklımda kalmış! Sağlık için her şeyi yemek gerekiyor, hemen birkaç gün sonra eşimin ablası ızgara somon sipariş verdi. Iyiki de yemişim. İstanbul'a dönünce pazardan aldım ve Norveç somon ızgarayı denedik. Annem başta yesem mi yemesem mi dese de artık her hafta Norveç somon yiyoruz, gerçekten lezzetli bir balıkmış, yanlış Aklımda kalmış :) 

Malzemeler
Dilim Norveç somon
Zeytinyağ
Tuz
Limon 
Karabiber 

Balıkçıdan dilimlenmiş somon alın, eve gelince yıkayın. Bir kaşık zeytinyağ, birkaç damla limon, tuz ve karabiber ile somonu soslayın. Izgara tavada yağ koymadan bir yüzü iyice kızardıktan sonra diğer yüzünü de iyice kızartın. Afiyet olsun. 

Not: Birkaç kez denediğim için bir iki öneride bulunacağım. Bir tarafını iyice kızardıktan sonra diğer yüzünü pişirmek için çevirince parçalanmıyor, Ben parçalanmaması için böyle bir çözüm buldum. Limon çok koyduğum zaman da tadı Değişti, o Yüzden çok fazla limon koymamanızı öneririm. Bir de tarife tuz koydum ama ben deniz ürünlerine tuz koymamayı tercih ediyorum, sizde benim gibi tuzu çok sevmiyorsanız tariften tuzu çıkarabilirsiniz...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi