Ispanak Salatası


Eşimin annesi değişik tarifler denemeyi çok sever. TV'de izlediği ve beğendiği bir tarifi hiç üşenmeden aynı gün yapar. Ben onun kadar olmasam da Gelin kaynana toprağındandır diye boşuna dememişler sanırım :) Ispanak salatası da eşimin annesinin tarifi, nereden öğrendiğini bilmiyorum ama oğlumun Mevlüt'de yaptı ve çok beğenildi. Benim gibi ıspanakla arası iyi olmayan biri bile bayıla bayıla yedi. Aradan birkaç hafta geçtikten sonra ben de denemeye karar verdim. Tarifte mandalina olduğu hiç aklıma gelmememişti. Malzemeleri saydıkça salatanın hem doyurucu hem az kalorili hem de sağlıklı olduğunu fark ettim. Sebzelerin tam zamanıyken sık sık yemekte fayda var. B Sağlığına dikkat etmesi, bağışıklık sistemini güçlendirmesi gerekenler mutlaka tarifi deneyin ;) 

Malzemeler
250 gram ıspanak
1/2 su bardağı bulgur
1/4 demet maydanoz
1/4 demet roka
3 dal taze soğan
1/2 nar
5-6 adet mandalina
1 yemek kaşığı nar ekşisi (nar ekşi değilse artırılabilir)
Zeytinyağ
Su

 Bulguru kapaklı bir kaba boşaltıp üzerini örtecek şekilde sıcak su döküp bulgur yumuşayana bekletin. Bulgurun yumuşaması neredeyse bir saat sürdüğü için salatayı hazırlamaya başlamadan bulguru ıslatmanızda fayda var.
Bulgur yumuşayana kadar tüm yeşillikleri iyice yıkıyıp kurulayın. Narları bir kâseye ayıklayın. Daha sonra ıspanakları iri iri; roka, maydanoz ve soğanları da küçük küçük doğarayıp kâseye boşaltın. Üzerine yumuşayan bulgur ve ayıkladığınız narları ekleyin. Ben salatada ekşiyi sevdiğim için ekşi nar kullandım. Salatanın sosu için mandalina suyu, zeytinyağ ve nar ekşisini karıştırıp salatanıza dökün. Yukarıda da bahsettiğim gibi narlarınız tatlı ise nar ekşisini biraz daha fazla kullanabilirsiniz. Yani damak tadınıza göre sosu ayarlayabilirsiniz. Salatanın sosunu da döktükten sonra malzemeleri iyice karıştırın. Salatanız hazır afiyet olsun :)
Ben artık neredeyse hiç tuz kullanmamaya başladım, o yüzden tarifte tuz yok, siz tuzlu seviyorsanız tuz ekmeyi unutmayın ;)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi