Acı Soslu Pirinç Keki (Tteokbokki)


Kore yemeklerini çok seviyorum. Ama Covid-19 çıktığından beri Kore restoranlarına gidemiyordum. 6-7 aydır en çok da Kore yemeklerini özledim. Sonra Asyagurme diye bir siteye denk geldim; Uzakdoğu mutfağı ile ilgili ürünler satıyorlardı; ben de birkaç tarif bakıp ona göre ürün sipariş ettim. Pirinç keki de aldığım ürünlerden biri ☺️ İlk olarak da sitede yer alan bu tarifi denedim😋  Tarif hemen hemen aynı, ben biraz şekeri azalttım. Orijinal tarif için Asya Gurmenin sitesini de buraya ekleyeyim, onu da inceleyebilirsiniz 😉

https://www.asyagurme.com/tr/tarif/aci-soslu-pirinc-keki-tteokbokki/

MALZEMELER
20 adet Pirinç Keki 
2.5 Su Bardağı Su
1 Su Bardağı Yeşil Lahana
1 Adet Küçük boy Soğan 
1Adet Orta Boy Havuç 
1 Adet Yeşil Soğan
Sos için:
2-3 Yemek Kaşığı Gochujang
2 Yemek Kaşığı Bal
1 Tatlı Kaşığı Esmer Şeker
1 Yemek Kaşığı Soya Sosu 
2-3 Diş Sarımsak, Ezilmiş veya ince kıyılmış
Üzeri için:
Beyaz Susam
Yeşil Soğan
1-2 Adet Katı Pişmiş Yumurta, (ben kullanmadım)

Lahanaları kare şeklinde, havuçlar ince şeritler halinde, soğanları da ince yarım ay şeklinde, yeşil soğanları küçük küçük kesip malzemeleri hazırlayın.
Tüm malzemeleri hazırladıktan sonra geniş bir tavaya (tercihen wok tava) 2,5 su bardağı suyu döküp kaynatın. 
Su kaynarken,  gochujang, bal, esmer şeker, soya sosu ve ince doğranmış sarımsakları bir kaseye döküp iyice çırpın..
Tavadaki su kaynadıktan sonra sosu suya döküp iyice karıştırın. 5 dakika orta ateşte kaynadıktan sonra pirinç keki, havuç, soğan ve lahana dilimlerini de tavaya ekleyip yaklaşık 7-8 dakika daha orta ateşte pişirdikten sonra bir tabağa boşaltın. 
Üzerine susam ve dilimlediğiniz yeşil soğanları serpip servis yapabilirsiniz.
Tarifte haşlanmış yumurta da ekleniyor ama ben eklemek istemedim, dilerseniz siz ekletebilirsiniz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi