Mercimek Cipsi

Paketli yiyecekleri çok tüketmek istemiyorum. Ama cips konusunda kendimi pek tutamıyorum. Ne kadar yememek istersem o kadar çok yiyesim geliyor. Ben de evde yapılan cips tarifi görür görmez hemen deniyorum. Mercimek cipsi de denediğim tariflerden biri. Tadı çok güzel, Kaan da yediği için mutluyum. Ama paketli cips mi bu mu? Maalesef hala paketli cips... Umarım yakında güzel bir tarif bulurum :)  

Baharatları damak tadınıza göre ayarlarsınız diye kendi kullandıklarımı parantez içinde yazdım. Nane ve toz kırmızı biberi 1 çay kaşığı dolusu, diğerlerini yarım çay kaşığı kadar kullandım. Kaan yiyeceği için ben toz acı biber kullanmadım, ama normalde kesinlikle eklerdim :) 

Malzemeler

1 bardak kırmızı mercimek1

1 kahve fincanı zeytinyağ

1 tatlı kaşığı domates salçası

Baharatlar (Karabiber, Toz nane, Toz zencefil

Toz zerdeçal,Tuz, tatlı toz kırmızı biber )


Mercimekleri yıkayın, en az 2-3 saat suda bekletin. Zamanınız varsa daha uzun da bekletebilirsiniz. 

Şişen mercimeklerin suyunu süzüp rondoya boşaltın. Rondoya zeytinyağı, salçayı ve baharatları ekleyip iyice çekin. Büyük mercimek parçası kalmayana kadar rondodan geçirin.

Daha sonra tepsiye yağlı kağıt serip, spatula veya bir kaşık ile tepsiyeye yayın. Bıçakla istediğiniz şekilde çizin. Piştikten sonra da kesebilirsiniz, ama öncesinde daha kolay şekil verebilirsiniz.

180 derece önceden ısıttığınız fırında pişirin. 





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi