Ananaslı Kek



Uzun zamandır merak ettiğim bir kekti. Deneyenler de beğendi, ama Kaan beğenmedi 😅  Ben de şekeri eritme işini çok sevmedim, tepsiye döker dökmez sertleşti. Onun yerine tepsiye esmer şeker serperek de denenebilir diye düşünüyorum. Normal tarifte kek harcı için 1 su bardağı şeker kullanılıyordu, elimden geldiği kadar tariflerde şekeri azaltıyorum. Siz çok tatlı seviyorsanız kek harcı için 1 su bardağı, karamelize etmek için de 1 çay bardağı şeker de kullanabilirsiniz. 

Malzemeler
1 su bardağı toz şeker (yarısını kek harcına yarısını karamelize için kullandım)
3 yumurta
1 su bardağından biraz az zeytin yağı
1 su bardağından biraz az yoğurt
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
9 dilim konserve ananas ( kullandığınız tepsiye göre artıp azalabilir )

Ben ilk önce kekin harcını hazırlamaya başladım. İlk önce bir kaba yumurtaları kırıp yaklaşık olarak 1 dakika çırpın. Daha sonra 1 su bardağı şekerin yarısını da ekleyin ve 1 dakika daha çırpın. Yumurta ve şeker iyi çırpılınca kek daha iyi kabarıyor. Sonra vanilya, zeytinyağı ve yoğurdu; daha sonra da un ve kabartma tozunu karıştırıp keke ekleyip çırpın. Kek harcı hazır olduktan sonra bir tavaya şekeri alıp karamelize edin, karamelize ederken şekeri çok yakmayın ki acı olmasın. Karamelize ettiğiniz şekeri keki pişireceğiniz tepsiye dökün, üzerine ananasları dizin, sonra da kek harcını boşaltın. Eğer karamelize etmekle uğraşmak istemiyorsanız 1 çay bardağı esmer şekeri tepsiye döküp ananasları üzerine dizin.
Daha önce ısıttığınız fırında 180 derecede pişirin. 
Afiyet olsun :)





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi