Balıkçı Salatası

balıkçı salatası
Arkadaşım doğum günü hediyesi olarak yemek kitabı yollamış, Girit Yemekleri yani Ege Mutfağının bol yeşillikli mönülerini içeren bir kitap. Alır almaz elime akşam ne yapsam diye düşüp durdum, her tarif o kadar güzeldi ki :)) ben de en kolayı olan salatayı seçtim bugün için... Çok kolay ve gerçekten çok lezzetli bir tarif... Normalde tarifte taze kekik kullanılıyormuş, ama taze kekiğe ulaşma imkanım olmadığı için yerine reyhan kullandım. Ayrıca sirkeyi de tarife ben ekledim :) Yani dilerseniz taze kekik ve sirkesiz de yapabilirsiniz tarifi :))

Malzemeler
2 adet domates
1 adet salatalık
1 adet çarliston biber
1 adet kırmızı soğan
Birer tutam taze nane
ve maydanoz
Rendelenmiş 100 gram beyaz peynir
Taze reyhan
Limon
Sirke
Zeytinyağ
Tuz

Domates, salatalık, biber ve kırmızı soğanı küp küp, yeşillikleri ince ince doğrayın. Tüm malzemeleri bir kapta karıştırın. Limon, tuz, zeytinyağ ve sirkeyi bir kapta karıştırıp malzemelerin üzerinde gezdirin. Tekrar tüm malzemeleri karıştırıp üzerine beyaz peynir rendeleyip servis yapın.

Beyaz peynirin bir salataya bu kadar yakışabileceğini hiç düşünmemiştim. Gerçekten çok lezzetli bir salata. Soğan beni rahatsız etmesine rağmen salatanın lezzeti hatrına hepsini yedim :) Ancak sonradan soğanı tuz ve sirke ile ovabileceğim aklıma geldi. Bir dahaki sefere soğanları ovarak deneyeceğim. Yorumumu eklerim :)
Herkese afiyet olsun....

*Bu ve diğer Girit Yemekleri Tariflerine 'İdilika'dan Tarifler: Girit Yemekleri' kitabından ulaşabilirsiniz...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi