Havuçlu-Tarçınlı Kek

tarçınlı kek


Uzun süre havuçlu tarçınlı cupcake yapmak istedim. En sonunda birkaç tarif bulduktan sonra üşengeçliğimi de üzerimden atarak gidip kağıtlı kek kalıplarından aldım. Akşam eve geldiğimde hemen başladım cupcakelerimi yapmaya. Her şey buraya kadar çok güzel :) Ancak tüm malzemeleri karıştırıp kek harcımı hazırladıktan sonra birkaç kalıba bir kaşık kadar karışımdan koydum. Ancak bir de baktım ki incecik kağıtlı kek kalıbımı yayılıp tepsiye karışım akmaya başlıyor !!! Hemen cupcake yapımını yarıda bırakıp tepsiyi yağladım ve karışımı tepsiye döktüm :) Ya cupcake için aldığım kaplar çok inceydi ya da hazırladığım kek harcı az yoğun... Ama fark eden bir şey olmadı çünkü çok lezzetli bir havuçlu-tarçınlı kek yaptım. Tarifi de sizinle paylaşmaya karar verdim :)

Malzemeler
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı zeytinyağ
1 çay bardağı süt
1 ay bardağı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5-3 su bardağı un
1 yemek kaşığı tarçın
2 orta boy havuç rendesi (1-1 buçuk su bardağı)

Yumurta ve şekeri 1 dakika kadar çırpın. Ardından yağ, süt, yoğurt, vanilyayı da ekleyin ve çırpmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın, yavaş yavaş malzemelere ekleyerek çırpın. Son olarak tarçın ve havuçları da ilave edin ve tüm malzemeyi karıştırın. yağladığınız tepsiye malzemeyi boşaltın. 180 derece ısıttığınız fırında kızarana kadar pişirin. Lezzetli havuçlu tarçınlı kekiniz hazır, afiyet olsun :)

Dilerseniz ceviz veya fındık da koyabilirsiniz...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi