Sarımsaklı Ekmek


Malzemeler
Ekmek
Sarımsak
Zeytinyağ
Kekik
Tuz
Nane
Kırmızı toz biber
Pul biber
Maydanoz 
Kaşar peyniri

Eşim sarımsak sevmemesine rağmen pizzacılarda satılan sarımsaklı ekmekleri çok seviyor. Yemek kanalını izlerken bir baktım ki sarımsaklı ekmek yapıyorlar. Dikkatlice izlemeye başladım ve tarifi aklıma yazdım. Tabi yine eksik yazdığım için bir kısmını kendim tamamladım :)

İlk önce ekmeği ortadan ikiye bir-iki cm derinliği olacak şekilde çizin. Programda baget ekmek kullanmışlardı ama ben  evdeki ekmeğin ucu ile yaptım :) Bir kaba sarımsakları rendeleyin, üzerine zeytinyağ, tuz ve baharatları ekleyip karıştırın. Sarımsaklı karışımı ekmeğin içine, yani kestiğiniz yerlere sürün. Tüm malzemeyi iyice ekmeğe yedirin. Daha sonra üzere ince ince kıydığınız maydanozları serpin ve 180 derecede 10 dakikada kadar pişirin. Üzerine rendelediğiniz kaşarı da serpip 5 dakika daha pişirin. Yemeğin yanında servis edebileceğiniz lezzetli ekmeğiniz hazır afiyet olsun :)

Fırınınızın ısısına göre ekmekleri daha uzun veya daha kısa sürede pişirebilirsiniz, çok sertleşmeden ekmeklerinizi fırından almanızı öneririm :)





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi