Fesleğen Soslu Sebzeli Pizza


Bir öğle yemeği için arkadaşlarımla gittiğim bir kafede pizza sipariş ettiğimizde lavaşın üzerine malzemeleri koyup pizza yaptıklarını gördük. Evde yapılacak pratik bir tarifin güzel bir kafede yapılıp üstüne 14-18 tl arası satılmasına epey şaşırmıştık. Herkes ben bunu evde yaparım diyince ben de aradan epey zaman geçtikten sonra evde yaptım. Tabi biraz değiştirerek :) Siz de evde kolayca pizza yapmak isterseniz tarif aşağıda ;)

Malzemeler
Kepekli Lavaş
Fesleğen
Ceviz
Salça
Kekik
Pul biber
Karabiber
Tuz
Zeytinyağ
Kırmızı biber
Yeşil biber
Mantar
Domates
Salam
Kaşar peyniri

İlk önce fesleğenleri iyice yıkayıp kurulayın. Daha sonra rondoda çekin. İçine ceviz, sarımsak, 2 yemek kaşığı zeytinyağ, karabiber ve tuzu da ekleyip tüm malzemeler iyice ezilene kadar rondoda çekin. Fesleğen sosunuz tek pizza için fazla gelebilir. Ayırıp buzluk için kullandığınız bir kaba koyup daha sonra kullanmak için buzluğa atabilirsiniz. Ben daha pratik olacağı için bir kez hazırlayıp buzdolabına atıyorum.
Sonra domates salçasını su ve biraz zeytinyağ katarak salçayı iyice yumuşatın. Dilerseniz salça sosunuza biraz da pulbiber ekleyebilirsiniz.
Daha sonra kırmızı ve yeşil biberler ile mantarlarınızı pişirin. 
Fırın tepsininin üzerine yağlı kağıtları serip üzerine lavaşları koyun. Lavaşaların üzerine fesleğen ve salça sosunuzu sürün. Ben, lavaşın üzerine hem salça hem de fesleğen sosundan 1 tatlı kaşığı sürüyorum. Sosu daha yoğun bir pizza isterseniz biraz daha sos sürebilirsiniz.
Lavaşların üzerine sosun ardından salamları, salamların üzerine sebzeleri en son rendelediğiniz kaşarları serpin. 15 dakika veya fırınınıza göre kaşarlar eriyene kadar pizzayı pişirin. Az kalorili ve pratik pizzanız hazır. Afiyet olsun :) 








Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi