Domates Çorbası

çorba tarifleri

Domates çorbası küçüklüğümden beri en sevdiğim çorbalardan biridir. Özellikle ilkokula gittiğim yıllarda calvenin içinde kızarmış ekmek parçaları olan ve bardakta içilen hazır çorbasına bayılırdım. Ama annem hazır çorba olması sebebiyle çok fazla içmeme izin vermezdi. Yıllar sonra, bir gün eşim ablasından domates çorbası yapmasını istedi. Tuba ablanın domates çorbası evde meşhurmuş. Çorbayı içtiğimde çocukluğuma döndüm :) Tuba ablanın hazırladığı çorba aynı Calve'nin Hazır Çorbası gibiydi ve sadece içinde kızarmış ekmekler yoktu :) Hemen tarifini aldım ve denedim. Benim gibi calvenin domates çorbasını sevenler için tarifi aşağıda ;)

Malzemeler
2 kaşık un
3 yemek kaşığı salça 
5 bardak su
Tuz
Karabiber
Kekik
1-2 yemek kaşığı tereyağ

Tencereye 4 bardak suyu boşaltın ve kaynamaya bırakın. 2 kaşık un ve 3 yemek kaşığı salçayı bir kaba alın topaklanmaması için 1 bardak suyu yavaş yavaş dökerek karıştırın. Tenceredeki su kaynadıktan sonra  karıştırdığınız un ve salçayı yine topaklanmaması için hızlı hızlı karıştırarak yavaş yavaş boşaltın. Kaynadıktan sonra iki tatlı kaşığı tuz, tercihinize göre karabiber, kekik ilave edin. En son tereyağını da ekleyerek çok az daha kaynatın. Üzerine kaşar peynir rendeleyerek servis yapabilirsiniz.

* Tarif için Tuba Abla'ya teşekkür ederim 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi