Tahinli Patlıcanlı Sos


Et yemeklerinin yanında pilav veya makarna yerine daha hafif olsun diye alternatif mezeler yapmaya alıştık. Bu hafta Ankara'da bir kebap restoranında yediğim tahinli patlıcanı denemeye karar verdim. Eşim etlerle ilgilenirken ben de bir tarif araştırmasından sonra malzemeleri hazırladım, mezeyi yapmaya başladım. Başladım başlamasına ama patlıcanlı meze o kadar sıvı oldu ki etin üzerine döktüğümüz lezzetli bir sosa dönüştü. Ben de meze yerine sizinle et yemekleri için kullanabileceğiniz bir sos tarifi vermek istedim :) 
Malzemeler
1 adet Patlıcan
Yarım çay bardağı Tahin
1 yemek kaşığı Zeytinyağ
1 yemek kaşığı Yoğurt
1 adet Sarımsak 
2 yemek kaşığı Limon suyu
Tuz

Patlıcanları yıkayıp üzerini çizin ve fırında közleyin. Daha sonra kabuklarını soyup küçük parçalar halinde doğrayın. Rondoya patlıcan ve sarımsağı atıp çekin. Üzerine tahin, zeytinyağ, yoğurt, limon suyu ve tuzu ekleyin. Rondoda tekrar çekin. Bir kaba alıp dilerseniz üzerini süsleyebilirsin.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi