Tavuklu Ali Nazik Tarifi

ali nazik tarifi

İki üç hafta önce kuzenim Almanya'dan bize ziyarete geldi. Bir insan yurt dışından gelince ve  de öğrenciyse ne yemek yapsak da mutlu olsa diye telaşa kapılıyoruz. Sanki Almanya'da yiyecek hiçbir şey yok ve öğrenci olunca bir şey pişiremiyor :) 
Şansıma o gün de eşim biraz daha erken eve gelmiş, ne yapsak diye konuşurken evde patlıcan ve et olduğunu konuştuk, normal patlıcan yemeği yapsak şimdi tuzlu suda beklet epey vakit alır diye daha çabuk yapabileceğimiz bir şey yapalım derken Kuşbaşılı Ali Nazik yapmaya karar verdik. Biz eve gelene kadar eşim patlıcanları közlemiş, etleri pişirmiş yani yemeği hazırlamış. Ben de bu hafta değişiklik olsun diye tavuklusunu denemeye karar verdim. Eşimin tarifi ile Tavuklu Ali Nazik tarifi :

Malzemeler
Bir adet tavuk göğsü
3-4 adet patlıcan
Yoğurt
Kırmızı biber
Karabiber
Kekik
Tuz
Tereyağ
Zeytinyağ

Patlıcanları közleyin. Normalde ben kolay oluyor diye hep fırında patlıcanları közlerdim, Ama ocakta veya mangalda közlenen patlıcanın tadı daha güzel olduğu için artık ocağın batmasını umursamadan ocakta közlüyorum.
Patlıcanlar iyice yumuşadıktan sonra, kabuklarını soyup içini ince ince doğrayıp bir kaba alın.
Tavuk göğsünü küçük küçük doğrayın. Bir tencerenin içine (ben yapışmaması için teflon tencere kullanıyorum) içine bir tatlı kaşığı kadar zeytin yağ dökün. Tavuklar suyunu çekene kadar kısık ateşte, suyunu çektikten sonra baharatları ve tuzu ekleyip normal ateşte pişirin.
Şimdi patlıcan ve tavuk piştiğine göre servise için yoğurt ve sosu hazırlamaya geldi. Yoğurdu bir kapta çırpın. Ben sosu için salçayı tereyağ ve zeytinyağ karıştırdığınız bir kapta kavurun. Daha sonra üzerine yavaş yavaş su ilave ederek sulandırın.
Son olarak doğradığınız patlıcanları tereyağında kavurun. En alta patlıcanı üzerine yoğurdu dökün. Üzerine tavukları, tavukların üzerine de salçalı sosu dökün. Dilerseniz maydanozları ince ince kıyıp üzerini süslemek için sosun üzerine dökebilirsiniz. Afiyet olsun :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi