Dereotlu Kabak Izgara


Evde pazardan alıp bir hafta bir şekilde kullanamadığım ve dolapta öylece duran kabakları değerlendirmek istedim. Genelde, bu şekilde kullanmadığım kabakları yoğurtlu kabak mezesi olarak değerlendiriyorum. Ama akşam balık olunca yoğurtlu meze yapmak istemedim. Benim de aklıma kabakları ızgarada pişirmek geldi. İyiki de gelmiş, balığın yanında yapabileceğim yeni bir meze tarifim daha oldu :)

MALZEMELER
Bir adet kabak
Bir tutam dereotu
Soya sosu
Zeytinyağ

Kabakları yıkayıp soyun. Daha sonra kabakları halka halka doğrayın. Izgara tavanıza bir yemek kaşığı dilerseniz daha az zeytinyağ dökün ve kabakları dizin. Kabaklar kızardıktan sonra üzerine soya sosu gezdirin. Soya sosu tuzlu olduğu için ben özellikle tuz kullanmadım. Tuzlu yememeniz gerekiyorsa soya sosunu oldukça az kullanabilirsiniz ya da hiç kullanmasanız da olur.
Kızaran kabakları servis edeceğiniz tabağa dizin. Üzerine doğradığınız dereotlarını serpin. Izgara kabaklarınız hazır. Hem yapması kolay hem de tadı lezzetli... Afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi