Ev Yapımı Hamburger Köftesi


Dışarıda hamburger yiyemezsen sen de canın çok istediği için evde yapmayı denersin :) Biz de öyle yaptık. Dışarıda fast food zincirlerindeki hamburgerlere maalesef güvenemiyorum. Restoranlarda ise hamburger patates 25 TLden az değil!! Haliyle sağlığımızdan ve paramızdan olmadan da hamburger yiyebiliriz. Keşke ekmeği de yapmayı deneseydim ama bir dahaki sefere artık :)

MALZEMELER
400 gram kıyma
1 adet soğan
1 diş sarımsak
Kimyon
Karabiber
Tuz
Yenibahar
Kırmızı toz biber
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı galeta unu
Sıvıyağ

Soğan ve sarımsağı rondodan geçirin veya bir kaba rendeleyin. Kıymayı bir kaba koyun, üzerine rendelediğiniz soğan ve sarımsağı, galeta ununu ve yumurtayı ekleyin. 
Baharatlar için ölçü vermedim  ama köftede kimyon ve karabiber önemli.En azından bir silme çay kaşığı koyabilirsiniz. Tuz da neredeyse tüm tariflerde söylediğim gibi tuza olan duyarlılığınıza göre ayarlamalısınız. Biz tuzsuz yediğimiz için 1 çay kaşığı bize yetiyor. Ben köftelerde yenibaharı ve kırmızı toz biberin hafif acılığını seviyorum. İsterseniz yenibahar ve kırmızı biber kullanmayabilirsiniz.
Baharatlarla ilgili yaptığım açıklamadan sonra tarife dönersek :) Köfte harcına baharatlarımızı da ekleyip köfteyi iyice yoğurun. Vaktiniz varsa bir saat kadar köfte harcını buzdolabında bekletin. Daha sonra köfteleri hamburger ekmeğinize uygun olarak şekillendirin. Izgara tavanıza bir yemek kaşığı sıvıyağ dökün. Köftelerinizi pişirin. Hamburger ekmeğinizle ketçap, mayanoz, hardal vs ile servis edebilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi