Evde Tipi Döner


Geçen gün arkadaşım Arzu ile annelerin 'dışarıda yiyeceğimize bir kilo alırız evde doya doya yeriz' diyerek evde yemeyi teşvik etmeye, ekonomik Olmayı öğretmeye çalıştıklarını konuşuyorduk! Tabi bu öğretme işini ben yazdım oysa gerçeği biraz güldük bu fikre... Bu fikri anneler dışında en çok bizim evde dayım kullanır, özellikle de dışarıda döner yemek istediğimiz zaman. Gerçekten de dışarı yemek yerine evde döneri kendi yapar... 
Ben de buzluktaki eti geç çıkarıp çözülmeyince durumu kurtarmak için ben zaten döner yapacaktım Demiş bulundum evdekilere :) Bizde de döneri eşim yapar, genelde o yemek yaparken izlerim, çünkü her izlediğimde ondan yeni bir şey öğrenirim. Ama bu sefer izlendiğimi farkettim :| Acaba yağ koyuyor muydu, kapağı kapatmak gerekir mi? Etin tamamını mı koysam? Baharat? Tuz? Ay yarım kilo et mundar mı olacak? Gibi sorularla eti ikiye bölüp deneme yanılma Yaptım ve tarifi çıkardım :) 

Malzemeler (4-5 Kişilik)
Yarım kilo bütün et 
Zeytinyağ 
Tuz
Karabiber
Kekik 
Pulbiber 

Bütün bir eti tıpkı döner keser gibi ince ince doğrayın. Buzluktan çıkaracağınız Donmuş eti, daha rahat zar gibi incecik kesebilirsiniz. Daha sonra kestiğiniz etleri tavaya boşaltın. Üzerine hafif zeytinyağ gezdirin. Tavanın kapağını kapatıp Kısık ateşte etler suyunu çekene kadar pişirin. Sonra etlerin üzerine tuz ve baharatları serpip ocağın altını açıp etleri kızartın. Yalnız etler ince kesildiği için çok pişirmemeye de dikkat edin çünkü etleriniz kurur. Daha sonra servis için pilav üstüne veya ekmek arası tercihinize göre koyup afiyetle yiyin... Evde de döneriniz hazır. Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi