Bebekler Için Yeşil Sebze Püresi


Kaan Berk altı aylık olmasına rağmen katı gıdaya geçişte oldukça zorlandım. Kaan Berk değil, benim cesaretsizliğim işleri zorlaştırdı :) Yok o alerji yapabilir, boğazında kalmasın, bir doktoruyla konuşalım ne yedirmeyiz gerekiyor derken çocuk neredeyse 7 aylık oldu ve biz yeni yeni ek gıdaya geçebildik...
Ilk olarak klasik patates, Havuç püresini denedim. Baktım olmadı ikisini karıştırdım. Bir de ıspanak da ilave edeyim dedim! O da olmadı içine labne koydum... Yaşasın yedi :) derken ikincisini yemedi... Ben deli gibi sebze seven, et yerine sebze arayan biriyim bu çocuğun damak tadı kime çekti ki diye düşünürken annem sonunda yiyeceği bir karışım hazırladı. Malum ne yiyeceği Sürprizlerle dolu olan Çocuğunuz için Siz de denemek istersiniz diye tarifi paylaşıyorum...

Malzemeler
Bir tane Pırasanın beyaz kısmı
Brokoli (bir baş)
Bir yemek kaşığı bulgur 
Ceviz büyüklüğünde kıyma
1,5 su bardağı su

Tüm malzemeleri tencereye atın ve pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Daha sonra blenderdan geçirip malzemeleri iyice ezin. Kaynarken su çektiği için suyu azalmışsa biraz daha su ilave edin ve biraz daha pişirin. Soğumaya bırakın. Bebeğinizin yeşil sebzeli püresi hazır... Bebeğinize afiyet olsun ve yarasın :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi