Diş Buğdayı için Kurabiyeler


Kaan Berk doğmadan önce hastanede bizi ziyaret edenler için kurabiye hazırlamayı düşünerek şeker hamuru, kalıp almıştım. Ancak Kaan Berk üç hafta önce süpriz bir şekilde erken doğunca benim kurabiye planlarım da iptal oldu tabi. Daha sonra birkaç kez daha yapmaya niyetlenip bir türlü yapmak kısmet olmadı. Aldığım şeker hamurları da öylece kaldı evde. 
Kaan Berkin Dişi çıkınca hafta sonu diş buğdayı yapmaya karar verdik. Hemen bir diş kalıbı aldım ve bir gün önce bu kurabiyeleri hazırladım. Ilk kez şeker hamurundan kurabiye yaptığım için hamurum yetme ve tasarladığım kurabiyeler olmadı ama elindekilerle de yetinmesini bildim :))

Malzemeler
125 gram yumuşak Tereyağ
Bir çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 paket vanilya
1 su bardağı pudra şekeri
1 Çay kaşığı kabartma tozu
Un
Şeker hamuru
Bal 
Su

Tüm malzemeleri karıştırın. Kabartma tozu ve unu ilave edip hamuru iyice yoğurun. Kalıplı kurabiye dağılmaması için normal hazırladığınız kurabiyelere göre biraz daha fazla un koyun. Hamurunuzu hazırladıktan sonra saat kadar buzdolabında bekletin. Daha sonra hamuru merdane ile açıp kalıplarla keserek yağlı kağıt üzerine dizin. 180 derece Fırında pişirin. 
Kurabiyeler soğuduktan sonra şeker hamurunu hazırlamaya başlayabiliriz. Şeker hamurunu ben hazır aldım, ilk açtığımda baya sertti ancak yoğurarak yumuşatabiliyorsunuz. Daha sonra hamuru açacağınız zemini hamurun yapışmaması için un serpin. Şeker Hamurunu ben 2-3mm kalınlığında açtım, çünkü şeker hamurunun tadını çok sevmiyorum ne kadar az olsa o kadar iyi diye düşündüm. Gerçekten de kurabiyenin üzerinde tadı hiç anlaşılmıyor. Ya da benim aldığım şeker hamuru çnecekş yediklerime göre daha lezzetliydi :) şeker hamurunu açtıktan sonra kalıplarla şekillendirip Ballı su ile kurabiyelerinizin üzerine yapıştırın. Kurabiyeleriniz hazır afiyet olsun :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi