Zeytinyağlı Havuç Yemeği


Arkadaşım arzu üç yıl önce doğum günümde yemek kitabı hediye etmişti. Ben de kitaptan bir sürü güzel tarif buldum ve denemeye karar verdim. Havuç yemeği de bunlardan biriydi. Bu yıl başında bir türlü plan yapamadık. 31 Aralık öğle saatlerinde aynı mahallede oturduğumuz arkadaşlar bizde toplanmaya karar verdik. Önceki günden kendimiz için aşağı yukarı neler yapacağımıza karar vermiştik; tabi sayımız artınca Yeni yiyecekler hazırlamak gerekti. Dolabı açıp havuç görünce bu tarifi denemeye karar verdim. Biz sofrada yemekten daha çok meze gibi ikram ettik ki bence yemekten daha çok bir meze. Tarifin orjinalinde şeker var; havuç zaten tatlı bir yiyecek o yüzden ben şeker koymadım. Ama zeytinyağlılara şeker de yakışır diyenler için söylüyorum 2 adet küp şeker veya 1 tatlı kaşığı toz şeker ilave edebilirsiniz ;) bir de ben un da koymadım, kilolar aldı başını yavaş yavaş gidiyor; üç beyazdan uzak dursak; zeytinyağlıları masum masum yesek daha güzel olur.

Malzemeler
5 adet orta boy havuç
5-6 çoba kaşığı zeytinyağ 
2 adet orta boy soğan
5-6 diş sarımsak 
1/2 limon suyu
1/2 çay kaşığı tuz
Üzeri için dereotu

Havuçları güzelce yıkayıp, soyun. Daha sonra yuvarlak yuvarlak doğrayın. Soğan ve sarımsakları da küp küp doğrayın. Üzerine havuçları atıp biraz kavurun. Sıktığınız yarım limonu bir su bardağına boşaltın ve üzerine su ilave edip tencereye boşaltım. Tuzu da ekleyip kaynayana kadar yüksek sıcaklıkta kaynadıktan sonra da kısık ateşte havuçlar yumuşayana kadar pişirin. Üzerine ince ince kıydığınız dereotunun serperek servis yapabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi