Biftekli Kinoalı Salata



Uzun zamandır kinoalı tariflere çok rastlıyorum. Ama bir türlü merak edip kinoa alasım gelmedi. 23 nisan haftasında 3 günlük tatilden yararlanıp Ankara’ya gittik. Bir baktım Tuba abla kinoalı salataya bayılır olmuş. Hatta eve de kinoa ve avakado almış salata yapmak için. Ama Ankara’da gezmekten fırsat bulup evde salata yapamadık. Tuba abla da bizimle İstanbul’a gelince dolaptaki kinoa ve avakadoyu da aldık İstanbul’a getirdik 😁  Tuba abla bir hafta kaldı, biz bir haftada 4 gün kinoalı salata yedik. Kinoa bulgur gibi bir şey. Bence bu tarifi bulgur ile de yapabilirsiniz. Et ve somon ile yaptığımız daha güzel olduğu için ilk önce etli sonra da somonlu tarifi paylaşacağım 😉

Malzemeler 
Kinoa 
Avakado 
Akdeniz marulu
Kıvırcık
Fesleğen
Peynir
Ceviz
Domates
Biftek 
Zeytinyağ
Limon
Tuz
Nar eksişi
Kara biber

Malzemeleri iyice yıkayıp kurulayın. Malzemeleri doğramaya başlamadan bifteği bir bütün olarak pişirmeye başlayın. Kinoa çabuk haşlanıyor, ama ben salataya soğutup koyduğum için  önceden haşlamak daha iyi oluyor. o yüzden malzemeleri  doğramaya başlamadan kinoayı da haşlayalım. Biftek ve kinoa pişerken malzemeleri doğramaya başlayabiliriz. İlk önce marul ver kıvırcığı doğrayın. Daha sonra fesleğeni çok ince doğrayıp, kaba ekleyin. Bir yandan da bifteğin pişip pişmediğini kontrol edin. Peynir, avakado ve cevizi de doğrayıp kaba ekleyin. Ben domates yemeğim için bütün olarak kullandım ve sonrasında ayırması  kolay oluyor. Biftekler pişince şerit şeklinde doğrayın. İlk doğrayıp pişirmedim, çünkü bu şekilde daha yumuşak oluyor. Etleri salataya eklemeden, pişmiş ve soğumuş kinoaları malzemelerin üzerine dökün. Limon, nar ekşisi, karabiber, tuz ve zeytinyağı da döküp tüm malzemeyi karıştırın. Salatanız hazır, siz de yaza ve sağlıklı beslenmeye hazırsınız ;) 

Not: Domates yememin nedeni, romatoid artrit hastayım ve patlıcangillerden patlıcan, domates ve biberin içinde bulunan solanin maddesi ağrıları arttırdığına dair bir video izlemem. İki  aydır bu yüzden domates, biber ve patlıcan yemiyorum ki bu  Türk mutfak kültürü ile beslenen bizler için zor bir şey. Bu tarif, artritli hastaların yiyebileceği bir yemek.                           

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi