Elmalı Kurabiye


























Birkaç haftadır oğlum elmalı kurabiye isteyip duruyor, benim de pek vaktim olmadığı için bugün-yarın yapmayı öteledim... Daha önce hiç denemediğim için de biraz yapmaya çekindim. Bu hafta baktım elmalar bozuldu bozulacak ziyan olmasın diye hemen mutfağa girip kurabiyeyi yaptım. Elmalar az geldiği için bir kısmını da ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp tepsiye dizdim. Oğlum onları elmalı kurabiyeden daha çok sevdi. Ama elmalı kurabiyelere de ben bayıldım, kendim yaptım diye demiyorum :)))

Malzemeler
200 gram tereyağ
1/3 su bardağı yoğurt
1/3 su bardağı zeytinyağ
3/4 su bardağı esmer şeker
1 çay kaşığı karbartma tozu
1 çay kaşığı limon suyu

Elmalı Harç İçin
Küçük 7-8 tane kırmızı elma
3 yemek kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı
1/2 su bardağı ceviz

İlk önce elmalı harcı hazırlamaya başlayalım. Bu şekilde hamuru hazırlarken elmalı harç da soğumuş olur. Bir tavaya, elmaları rendeleyip üzerine şekeri döküp elmaları biraz pişirelim. Elmalar piştikten sonra üzerine küçük küçük cevizleri ve 1 tatlı kaşığı tarçını döküp karıştırın. Elmalı harç soğurken hamuru yapmaya başlayalım.
Geniş bir kaba tereyağını küçük parçalara bölerek koyun. Sonra un ve kabartma tozu hariç yoğurt, zeytinyağ, esmer şeker, limon suyunu ekleyip karıştırın. Ben unu eklemeden malzemeleri karıştırıyorum. Daha sonra unla kabartma tozunu ekleyerek hamur haline gelene kadar yoğurun. Eliniz benim gibi çok sıcaksa hamuru, yapışmaması için, 15-20 dakika dolapta bekletin. Oklava ile açıp yuvarlak kesin ve ortasına elmalı harçtan koyup hamurun iki ucunu birleştirin. Hazırladıkça yağlı kağıt üzerine dizin ve 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Son olarak kurabiyeler soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.

Yorumlar

  1. Elmalı harç için tatlı kaşığı kullanman ilginç🤔 o şekilde sert olmuyor mu harç😜 Tarçın daha iyi olur sanki ☺️🙃

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi