Glutensiz Şekilsiz Kurabiye




Son zamanlarda birçok otoimmün hastalığı olanların glutensiz beslenmesi gerektiği yönünde paylaşımlar gördüm. 4 yıldır romatoid hastasıyım ve beslenmeme dikkat etmeye karar verdim. Ama abur cuburlar, çikolatalar, cipsler vb faydasız bir o kadar lezzetli olan yiyeceklerle tanışmış bizler için ''sağlıklı beslenmek'' çok zor. Yine de denemekte fayda var diyip tatilde glütensiz beslenmeye çalıştım ve en sevdiğimiz kurabiyeyi glutensiz ürünlerle denedim. İtiraf ediyorum normali daha güzel ve bir itiraf daha iki hafta boyunca bir öğünü başardıysam diğer öğünde buğday içeren (tost, pide, pişi...) yedim. Sonuç benim için zordu ama bunu başaranlar var ve ben de onlar için bu tarifi paylaşıyorum.

Malzemeler
250 gram tereyağ
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı ceviz
4-4,5 su bardağı glutensiz un

Tereyağ ile şekeri iyice yedirin. Daha sonra yumurta, vanilya, un ve kabartma tozunu ekleyin. yetiyor ama glutensiz un kullandığımda 4,5 bardak ile ancak elime yapışmayan bir hamur yapabildim. memesi kıvamına gelinceye kadar un ekleyebilirsiniz. Son olarak küçük küçük doğradığınız cevizleri ve üzüm kurularını hamura ekleyip iyice karıştırın. Fırın tepsini yağlayın veya yağlı kağıt serip hamurunuzdan parçalar alıp tepsiye koyun. Adı üzerinde hamura şekil vermeden gelişi güzel parçalar koyun :) 180 derecede üzeri kızaran kadar pişirin tabi içinin hamur kalmamasına da dikkat etmek gerek... 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi