Bir Pazar Gezmesi: Burgazada

Gezmeyi sevenler bir araya gelince gezmek kaçınılmaz oluyor. Bolu, Uludağ ve Denizli’ye gittiğimiz arkadaşlarımızla havalar da güzelken Adalara gidelim dedik. İstanbul’daki Prens Adaları’nın hepsi birbirinden güzel. İçlerinden sadece Burgazada'yı görmemiştim. Şansıma hangisine gitsek diye düşünürken Burgazada'ya gitmeye karar verdik.

Pazar günü Mahallemizde toplandık Beşiktaş’a gittik. Beşiktaştan yaz dönemi adalara vapurlar oluyor, 1 saatte Burgazadaya vardık. Ne yapacağız nereye gideceğiz hiç kararlaştırmamıştık. Vapurdan indik, çocuklar koşarak iskelenin yanındaki parka attılar kendilerini. Biz de internetten ve büfede çalışan çocuktan nerelere gidebileceğimizi öğrendik :) Sait Faik Abasıyanık müzesi, Aya Yani Kilise, Aya Yorgi Garibi Manastırı, Kalpazankaya...

Biz de iskeleye en yakın yerden başlayarak Sait Faik Abasıyanık Müzesine gittik. Müze, Sait Faik Abasıyanık’ın eviymiş. Yazarın, yatak odası, çalışma odası, oturma odası, yemek odası olduğu gibi muhafaza edilmiş. Onun dışında kendisi, ailesi, kitapları yani hayatıyla ilgili dökümanlar da müzede sergileniyor. Müzenin giriş ücreti yok. Çarşamba- pazar günleri, 10:30-17:00 arasında müzeyi gezebilirsiniz. Resmî ve dini tatillerde müze kapalı. Yazarın annesi tarafından, Sait Faik Abasıyanık Müzesi yapılması koşuluyla köşk, Darüşşafaka  Cemiyeti’ne bırakmış. Müzede aldığınız kitaplar da Darüşşafaka  Cemiyeti’ne bağış olarak gidiyor. Biz de Semaver adlı eserini alıp Vakfa küçük de olsa destek olduk ;) Güncel bilgiler için Müze'nin linkini aşağıya ekliyorum :)

İkinci durağımız müzenin hemen karşısında bulunan Aya Yani Kilisesi oldu. Kilise kapalıydı ama girişinde birer mum yakıp dilek tutup çıktık.

Daha sonra tekrar sahile dönmeye karar verdik, geçtiğimiz bir sokakta Cemevinin Çay Bahçesi olduğunu gördük, karşısında da oyun parkı vardı. Çocuklar oyun parkına biz çay bahçesine geçtik. Burgazada'da Camii, Kilise ve Cem evinin olması; tüm inançların bir arada barınması çok hoşuma gitti. Çaylar, kahveler bitti gezmeye devam edelim dedik.

Ama Manastırın, Kalpazankaya tarafına ters düştüğünü öğrenince, rahat rahat yemek yiyebilmek için Kalpazankaya’ya gitmeyi tercih ettik. Üçüncü durağımız Kalpanzaya Restoran oldu. Çocuklar restorana kadar yürüyemez diye ilk kez faytona bindim. Fayton keyifli ama yürümek daha keyifli olur diye düşünüyorum :) Burgazada da diğer adalar gibi çok güzel. Kalpazankaya’nın manzarası da öyle... Yeşilliklerin içinde denize karşı saatlerce oturabilirsiniz. Restoranın mezelerini ve palamutunu; bir de çocuk parkını çok beğendim :)

Dönüş vapurunun saati yaklaştıkça içimizi hüzün kaplıyor, çünkü adadan ayrılmak istemiyoruz. Tekrar geliriz diye kendimizi ikna edip yola düşüyoruz. İskeleye yaklaşırken gün batımında Ada’nın daha da güzel olduğunu görüyorum. Ama hala hangi ada daha güzel karar veremedim, tüm adalar ayrı ayrı güzel, hafta sonunu daha güzelleştirdiği kesin :)

NOTLAR:

Burgazada'ya Nasıl Gidilir:

Burgazada'ya Beşiktaş, Bostancı, Kabataş, Kadıköy ve Diğer Adalardan vapurla geçebilirsiniz. İETT linkini de güncel bilgilere ulaşabilmeniz için ekliyorum. İkinci linkte de ücretler yazıyor ;)

Burgazada'da Gezilecek Yerler:

Nerede Kalabilirim:

1- Pyrgos Hotel- Tridadvisor Puanı 3,5

2- Burgazada Öğretmenevi

3-Kiralık Evler- Airbnb'den bulabilirsiniz.