Peynirli Kraker



Elimden geldiğince paketli yiyecekler tüketmemeye çalışıyorum. Ama bazen, özellile de atıştırmalık yemek istediğimde almak zorunda kaldığım da oluyor. Paketli yiyeceklere alternatif tarifler görünce hemen denemek istiyorum. İnstagramda @rteachersdiary nin paylaşımında peynirli krakeri görünce hemen denedim. Çok kolay ve lezzetli bir tarif, denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler

1 yumurta

3 yemek kaşığı zeytinyağ

3 yemek kaşığı labne

2 su bardağı un

1 çay kaşığı tuz 

Yumurta, labne peynir ve zeytinyağı iyice çırpun. Daha sonra tuz ve unu ekleyerek yoğurun. Kullandığınız labne peynire göre kullandığınız un miktarı da değişebiliyor, o yüzden unu yavaş yavaş eklemekte fayda var. 

Hamur hazır hale geldikten sonra biraz dinledirin. 

Daha sonra hamuru açıp şekil vererek önceden ısıttığınız fırında 180 derecede pişirin. 

Not: İlk denememde Torku'nun labne peynirini kullanmıştım, 3 su bardağı un kullanmıştım. İkinci denemem de Pınar'ın labne peyniri ile denedim bu sefer 2 su bardağı un yeterli oldu. Labne peynirin yoğunluğuna göre kullandığınız un miktarı değişebiliyor. Siz de hazırlarken unu yavaş yavaş ekleyerek hamurun kıvamına göre ayarlayın.

Ben kesme konusunda pek iyi olmadığım için bardakla kestim :) Sizin için hangi şekilde yapmak kolay oluyorsa o şekilde krakerlerinizi hazırlayabilirsiz.

Ben tuz çok kullanmıyorum, o yüzden tuzlu seviyorsanız tuzu da arttırabilirsiniz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi