Portakalli üzümlü cheesecake


Arkadaşımın 27 kasımda Doğum günü vardı. Şehir dışında oldukları için bir hafta sonra onlara yemeğe gittik. Ben de Doğum günü pastası almak yerine cheesecake yapıyım diye düşündüm malzemeleri aldım ama yapmaya vaktim olmadı. Tabi içime dert oldu cuma günü yemeğe gittik, ben de pazar günü yapıp pazartesi sabah vapura götürdüm. Cheesecake amacına ulaştı. Hatta arttı işyerindeki arkadaşlara da ikram ettim. Tesadüf o hafta kuzenimin kızı geldi o da yedi. Baya bereketli bir cheesecake oldu. Cheesecake faktorydeki çeşit çeşit cheesecakeleri çok merak ettiğim için ben de hep farklı denemeye çalışıyorum. Bence kuru üzüm detayı çok güzel oldu. Herkes debeğendi denemenizi tavsiye ederim. Bu cheesecakede başka bir markanın kremasını kullandım ve pişirmekte epey zorlandım, tikveşlinin kremasının kıvamı daha yoğun, o yüzden onu öneririm. Tabi bir gün dolapta piştikten sonra bir gün dolapta bekletmeyi de unutmayın ;)

Gerekli Malzemeler
1.5 paket burçak bisküvi
100 gr margarin (3 yemek kaşığı) 
6 yumurta
1 su bardağı toz şeker
200 gr labne peyniri (1paket)
2 su bardağı süzme yoğurt
200 ml krema (1 paket)

1 portakal kabuğu
1 yemek kaşığı portakal suyu
Kuru üzüm
4 çorba kaşığı mısır nişastası

2 paket vanilya



 Tabanı için bisküvileri mutfak robotunda un haline getirin ve içine margarini ekleyerek karıştırın. Kelepçeli kek kalının tabanına yağlı kağıt serip, bu karışımı kaba aktarın ve kaşık yardımıyla düzleştirin. Üzerine kuru üzümleri dizin. Başka bir kapta 6 yumurtayı ve bir bardak şekeri çırpın. Daha sonra portakal suyunu, portakal kabuğunu, labne peyniri, süzme yoğurt, nişasta, krema ve vanilyayı de ekleyerek çırpmaya devam edin.  Bu karışımı da bisküvilerin üzerine dökerek 180 derece önceden ısıltılmış fırında 10 dakika pişirin. Fırının ısısını 90 dereceye düşürüp 1 saat daha pişirin. Oda sıcaklığında soğuduktan sonra 1 gece buzdolabında bekletin.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi