Muzlu Damla Çikolatalı Kurabiye


Kaan için neredeyse her hafta muz alıyoruz. Normalde muzu yerdi ama iki üç haftadır pek yüzüne bakmıyor, muzlar bekliyor bekliyor ve kararmaya başlayınca hemen bir şekilde değerlendirmem gerekiyor diye ben de yeni tarifler deniyorum :) Mesela gecen hafta da muzlu pekmezli kek yaptim; ama tarifi tam tutturamadigim icin paylasamadim ;) Bir iki denemeye daha ihtiyacim var :) Bu hafta da damla çikolatalı kurabiyenin içine muz ekledim, bir tane muz kullandim aroma gibi oldu. Bence iki tane de kullanabilirsiniz ve genel kanı içine ceviz de koysaydin yönünde. Tarife ceviz de ekleyebilirsiniz...

İçindekiler
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytinyağ
1 adet vanilya
1 adet kabartma tozu
Aldığı kadar kepekli un
Yarım su bardağı bitter damla çikolata
1 adet muz

Yumurtaları hafif çırpın, sonra muzu ekleyin ve çatalla ezin. Toz şeker, yoğurt, zeytinyağ, 
vanilya ekleyip karıştırın,  Kabartma tozu ve unu karıştırarak hamur elde edin. Hamur çok sert olmayacak kıvamda olmalı. Ben elime yapışmayacak gibi ayarlıyorum yani elime yapışmadığı zaman un eklemeyi bırakıyorum. Hamuru elde ettikten sonra, damla çikolataları ilave edip karıştırın. Hamurları yuvarlayarak tepsiye dizin. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi