Karnabahar Graten




Karnabahar grateni daha önce de denemiştim, hatta tarifini de paylaşmışım. Ama bazen denediğim tarifleri uzun süre tekrar yapmayınca unutabiliyorum... Karnabahar grateni de geçen aylarda Hosrof Amcalara gittiğimizde eşi yapmıştı. Ben de Olcayto da çok beğendik. Hemen o hafta Şinorik Teyze'den tarifi alıp denedim, ama yine unuttum sütle mi kaynatıyorduk yoksa sütle unu karıştırıp üzerine mi döküyorduk??? Mecbur tarifi tekrar aldım :) Bu sefer aklımdayken hemen tarifi güncelleyip sizinle de paylaşıyorum ;)


Malzemeler
Orta boy karnabahar
2 su bardağı süt
İki yemek kaşığı un
İki yemek kaşığı tereyağ
Kaşar Peyniri


Karnabaharları küçük parçalara ayırın, iyice yıkayın. Tencerede iyice pişmeyecek şekilde haşlayın. İki kaşık tereyağı eritin ve unu kavurun. Üzerine sütü döküp karıştırın. Unlar topaklandıysa blenderdan geçirebilirsiniz. Daha sonra sütü kaynamaya bırakın. 10 dakika sonra karnabahar parçalarını süte atın, süt fokurdayana kadar pişirin. Daha sonra karnabaharları tepsiye dökün, sütlü karışımı da döküp üzerine kaşar peynir rendeleyin ve fırına sürün. Kaşarlar eriyene kadar pişirin. Karnabahar grateneniz hazır afiyet olsun :)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi