Soya Soslu Mısır Gevrekli Tavuk

soya soslu  kremalı mısır gevrekli tavuk

Ayşe Abla'nın yaptığı yemeklerden en sevdiğim soya soslu mısır gevrekli tavuktur. O da bu tarifi kızından öğrenmiş. Öğle yemeklerinde bu yemek olduğu zaman herkes ilk önce yemek yiyebilmek için sıraya girerdi. İlk başta yapması çok zor nasıl yaparım diye çözmeye çalışırken Ayşe Abla tarifi verince baya şaşırdım. Gerçekten çok kolay ve rahatlıkla yapabileceğiniz bir tarif. Sadece tuzsuz yemeniz gerekiyorsa soya sosunu kullanırken dikkat etmeniz gerekiyor. Yemeği kim yediyse tarifini istedi, ben de el mecbur burada yayınlıyorum :)

Malzemeler
2 parça büyük tavuk göğsü
Soya sosu
1 paket krema
Mısır Gevreği

Tavuk göğüslerini soya sosunu daha iyi emmesi için biraz daha küçük parçalara bölün. Daha sonra tepsiye dizin ve üzerine soya sosu dökün. Tavuk parçalarını bir saat soya sosunda bekletin. Daha sonra kremayı dökün. Son olarak  üzerini mısır gevrekleri ile kapatın. Yalnız bazı markalarda mısır gevrekleri büyük oluyor, onları iki veya üçe bölmenizi tavsiye ederim.Tüm malzemeyi tepside buluşturduktan sonra 200-220 derece fırında pişirin. Afiyet olsun :)

Ben daha az malzeme kullandığım için küçük güveç kullandım, dilerseniz siz de güveçte pişirebilirsiniz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi