Frittata- İtalyan Omleti Tarifi


Normalde bizim evde omlet işi eşime aittir. Çünkü çok lezzetli olmletler hazırlar ve ben bu konuda onunla yarışmak istemem :) Bu hafta sonu biraz rahatsızlandığı için geç kalktı ve kendisini iyi hissetmesi için süpriz yapmak istedim. Bir gün önce kibrit patates ve biberle kendisi omlet yapmıştı. Dolapta sucuk görünce sucuk da eklemek aklıma geldi, yeşil biber varsa kırmızı biber neden olmasın derken; dolaptaki malzemeleri omlete doldurdum :) Sonuç İtalyan omletine benzedi :) Eşim ben pek yiyemeyeceğim demesine rağmen yaırısından fazlasını o yedi :)) siz de denemek isterseniz diye tarifi paylaşıyorum:

Malzemeler (2 kişilik)
2 yumurta
1 küçük boy patates
Sucuk
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
Kekik
Kırmızı biber
Karabiber
Tuz
Zeytinyağ
Kaşar peyniri

İlk önce sucukları doğrayıp kurutmadan pişirelim ve bir kenara alalım. Daha sonra patatesleri soyup kibrit şeklinde incecik doğrayalım. Yeni bir soyacak aldım, bir tarafıyla kibrit patates yapılıyor; kesinlikle kullanmanızı öneririm çok kullanışlı bir şey. Daha sonra biberleri doğrayın. 
Tavaya bir yemek kaşığı kadar yağ koyun. Patetesleri, rende patatesli omletteki gibi suyunu sıkarak tavaya atın. Biberleri de ekleyip pişirin.
Malzemeler pişerken yumurtaları bir kaba kırın ve çırpın. Tuz, kababiber, kırmızı biber ve kekiği ekleyip karıştırın. Patatesler piştikten sonra tavadaki sebzelerin üzerine sucukları dizin. Üzerine yumurtayı döküp, tavanın kapağını kapatın. Yumurta hafif piştikten sonra üzerine kaşar peyniri rendeleyip kapağı tekrar kapatın. Kaşar peyniri eridikten sonra omletiniz hazır. Afiyet olsun :)

 Ben iki kişilik yaptığım için malzemelerim az oldu ve omlet pişti. Malzemeleriniz daha fazlaysa omletin pişmesi zor olacağı için fırına koymanız gerekecek, unutmayın ;)



frittata





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi