Çilekli Salata

Yaz geldi ve tüm yemekler gitti salata kapımızı çaldı! Bari biraz da tatlı olsun şu salata diyenler için aklıma çilekli salata geldi :) Çilekli salata olur mu demeyin ki diyecek birini tanıyorum :) Ben de ilk gördüğümde çok şaşırmıştım. Ankaralılar bilir, Emek'te çok meşhur bir kebapçı var. Sadece yemek ve içecek sipariş ediyorsunuz; salata, 3-4 çeşit meze, dondurmalı irmik tatlısı, çay ve kahve ikram... Tahmin edersiniz ki yemek gelene kadar salata ve mezelerle doyuyorsunuz zaten. Çilekli salatayla da bu kebapçıda tanışmış oldum. Gerçekten ilk başta nasıl olur ki yemesem mi dedim? Ama bedava sirke baldan tatlıdır :P Sonuç her bahar çilekler çıkınca salataya birkaç tane çilek doğrarım. Sizin de bu lezzetten mahrum kalmamız için de tarifi paylaşmaya karar verdim...

Malzemeler 
Kıvırcık
Roka
Tere
Maydanoz
Taze Nane
Havuç
Çilek
Nar ekşisi
Zeytinyağ
Limon
Tuz

Tüm malzemeleri iyice yıkayıp kurulayın. Salatada malzemelerin kuru olması sebzelerin lezzetini almak için önemli. O yüzden salata malzemelerinizi daha önce yıkayıp hazır şekilde saklayabilirsiniz. Ben elimin altında hazır malzemeler olunca salata yapmaya da üşenmiyorum :)
İlk önce marulları ince ince doğrayıp salata kabınıza boşaltın. Sonra roka ve tereleri, daha sonra maydanoz ve naneyi doğrayın ve kaba boşaltın. Havuçları jülyen şeklinde, isterseniz rendeleyebilirsiniz de, doğrayın. Son olarak çilekleri de doğrayıp salataya ekleyin. Nar ekşisi, tuz, zeytinyağ ve limonu da ekleyip tüm malzemeleri karıştırdığınız zaman salatanız hazır demektir. (Nar ekşisi bence bu salatanın olmazsa olmazı, çok ekşi olu derseniz limon sıkmayın ama nar ekşisini mutlaka kullanın derim.) Afiyet olsun :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi