Soya Soslu Bezelyeler

Her hafta pazardan yarım kilo bezelye alıp geliyorum eve. Bir hafta tavuklu bezelye bir hafta zeytinyağlı bezelye yapa yapa bezelyeden sıkıldık. Bu hafta nasıl yapsam diye düşündüm düşündüm ve aklıma kurtarıcı soya sosu geldi ve bu yemeği yaptım. Et ve tavuk yemeklerinin yanına müthiş olacağını düşünüyorum. Denemek isterseniz tarif aşağıda ;)

Malzemeler
Yarım kilo bezelye
4-5 adet mantar
1 adet havuç
1 adet kırmızı biber
Soya sosu
Zeytinyağ
Dilerseniz soğan ve sarımsak da kullanabilirsiniz.

Bezelyeleri ayıklayıp haşlayın. Bezelyeler haşlanırken, mantar, havuç ve kırmızı biberleri hazırlayabiliriz. Mantarları, kırmızı biberleri, havuçları halka halka doğrayın. İlk önce havuç, daha sonra kırmızı biber, daha sonra mantarı vok tavaya atıp pişirin. Mantarlar da piştikten sona bezelyeleri tavaya atıp tüm malzemenin üzerine 2-3 yemek kaşığı soya sosu döküp tüm malzemeyi 3 dakika daha pişirin. Yemeğiniz hazır afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi