Etsiz Çiğ Köfte

çiğ köfte 

Eşim etsiz çiğ köfteyi çok seviyor. Bugün bir şeyler almak için Beşiktaş Çarşıya gittik. Dönerken acaba çiğ köfte mi alsak diyince, kaç zamandır denemeyi düşündüğüm Çiğ köfteyi yapmaya karar verdim. Eve gelir gelmez ilk önce tariflere baktım, daha sonra da eksikleri alıp mutfağa gittim.
Tariflere bakarken bir sitede Nemrut'un ateşi yasaklaması üzerine ateş olmadan yemek pişirmeye çalışan Hz. İbrahim'in annesi tarafından etle bulguru döverek hazırladığı bir yemek olduğu yazıyordu. Boşuna o bölgeye özgü bir yiyecek değil ki gerçekten Diyarbakır'da yediğim çiğ köfteyi başka bir yerde yemedim. Etsiz çiğ köfte hijyenik diyorlar ama Güneydoğu'da yiyeceğiniz çiğ köftelerde acıdan mikrop kalmayacağı için içiniz rahat yiyebilirsiniz. Ben 3 yıl boyunca yedim hiçbir şey olmadı :) Gücüme güvensem etli çiğ köfteyi de denerim ama şimdilik bununla yetineceğiz...

Malzemeler
1 su bardağı ince bulgur (köftelik)
3-4 yemek kaşığı isot
2 tatlı kaşığı biber salçası
2 tatlı kaşığı domates salçası
1 adet küçük boy soğan
1 diş sarımsak
1 tutam karabiber
1 tutam yenibahar
1 tutam  kimyon
1 çay kaşığı tuz
1-2 yemek kaşığı zeytinyağ
4-5 adet ceviz

Bir tencereye bulgurları boşaltın. İsot ve salçaları da ekleyip üzerine sıcak su gezdirin. Kapağını kapatın ve bir saat bekletin. Suyu bulgurların tamamını ıslatacak şekilde ayarlayın.

Bulguru bekletirken, sarımsak ve soğanları, ceviz ve bir dilim ekmek içini rondoda çekin. Bulgur yumuşadıktan bir tepsiye boşaltın. Üzerine rondoda çektiğiniz karışımı, baharatları ekleyin. Yarım saat yoğurun. Daha sonra zeytinyağı ekleyip çok az daha yoğurup şekil vererek tabaklarınıza dizin. Afiyet olsun :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi