Kırmızı Soğan Salatası Tarifi

salata tarifleri

Şeker bayramında tüm akrabalar annemlerde toplantı. Teyze, dayı, kuzenler hepsi bir araya gelince geniş sofralar kurulmazsa, özellikle de bayramda çeşit çeşit yemek yapılmazsa, olmaz bizde... Ben de üzerime düşen görevi yaptım, salata ve meze işini üzerime aldım. İki erkek kuzenimin de favori salatalarından biri kırmızı soğan salatası... Her ikisi de bir kaseyi tek başlarına yiyebilirler. Büyük ihtimalle bunları yazdığım için bana kızacaklar!!! :) Neyse ben de onlar seviyor diye annemin tarifi ile kırmızı soğan salatasını yaptım ve sizlerle geç de olsan paylaşıyorum :)

Malzemeler
2 adet orta boy kırmızı soğan
1 yemek kaşığı sumak
Tuz
Limon
Zeytinyağ

Kırmızı soğanları şerit şerit doğrayıp bir kaba boşaltın. Üzerine tuz dökün ve yoğurun. Yoğurduğunuz soğanları yıkayıp süzün ve tekrar tuz döküp yoğurun, ve tekrar yıkayıp süzün. Bu şekilde soğanların acısını atmış oluyoruz. 
Soğanları yoğurma işlemimiz bittikten sonra üzerine sumak atın, bir tatlı kaşığı kadar limon sıkın (ekşiyi seviyorsanız biraz daha sıkabilirsiniz) ve 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağ gezdirin. Tüm malzemeyi karıştırın. Dilerseniz üzerini maydanozla süsleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi