Sütlaç Tarifi


Sütlaç, sütlüaş veya sütlü pirinç olarak bilinir. Demin tarihine bakarken Sütiş'in sayfasında Divan-ı  Lügat-ı Türk'te 'uwa' isminde pirinç, su ve şekerle yapılan ve soğuk olarak yenilen bir tatlıdan bahsedildiğini yazıyordu.
Epey eski bir Türk tatlısı olan sütlaç'ı benim neden yaptığıma gelince, eve keçi sütü almıştık, daha sağlıklı diye bir şey duyduğumuz için :) Ancak gerçekten daha sağlıklı olsa da alışık olmadığımız için içemedik. Eee süt ziyan mı olsun? Yiyecekleri ziyan olmasından hiç hoşlanmam... O zaman ziyan olmasın, canım da sütlaç çekti... Hiç de denemedim! O zaman araştırmaya başladım, sadece tarifi değil demin de bahsettiğim gibi tarihini de öğrendim :)
Tariflerin genelinde yazmayan ayrıntı ben sütlaç için osmancık pirinç kullandım ve pirinçler yanmasın diye kısık ateşte pişirdim. Benim denediğim tarifin ayrıntıları bunlar, genel hatları da aşağıdaki gibi ;)

Malzemeler
1 litre süt
1 çay bardağı pirinç
2 su bardağı su
1-1,5 su bardağı şeker

Pirinçleri yıkayıp iki bardak su ile pirinçler iyice şişip suyunu çekene kadar haşlayın. Daha sonra sütü ekleyip kaynayıp sütle pirinç iyice özümseyinceye kadar pişirin. Kıvamlanınca şekeri ekleyin. 1,5 bardak şeker çok tatlı oluyor, o yüzden bence 1-1,5 bardak arası tatlı sevdiğiniz orada şekeri ayarlayabilirsiniz. Şekeri ekledikten sonra da 15-20 dakika daha pişirin. Soğuyunca üzerine tarçın veya fıstık parçaları ile servis yapabilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi