Nohut Salatası


Malzemeler
Bir su bardağı haşlanmış nohut
5 adet kornişon turşu
Kırmızı biber
Biraz maydanoz
Biraz dereotu
Tuz
Zeytinyağ
Limon

Nohutları bir gece önceden ıslatın ve ertesi gün haşlayın. Genelde bu uzun sürdüğü için ben nohut yemeği yaparken haşladığım nohutlardan buzluğa atıp salata yapacağım gün çıkarıp biraz haşlayıp kullanıyorum. Bunların dışında o gün karar verdiyseniz konserve nohut da kullanabilirsiniz.
Nohutlar pişerken, salatanın diğer malzemelerini de hazırlayın. İlk önce kırmızı biberi közleyin. Dilerseniz çiğ de kullanabilirsiniz ama benim közlenmiş daha çok hoşuma gitti. 
Biberler közlendikten sonra biberi, turşuyu, dereotu ve maydanozları doğrayın. Hepsini bir kaba alın, zeytinyağ, tuz ve limonu ekleyip harmanlayın. Ben turşu da tuzlu olduğu için tuz kullanmıyorum ve bir limon kullanarak biraz daha ekşi yapıyorum salatayı.
Son olarak Servis için ayrı bir tabağa alın. Nohut salatanız hazır afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi