Yunan Cacığı- Tzatziki


Birkaç hafta once Jamie Oliver'ın programını izlerken yunan cacığı yaptığını gördüm. Salatalıkları rendeledi, suyunu sıktı, limon sıktı, karabiber döktü, bol bol nane doğradı. Bizim yaptığımız cacıkla pek ilgilisi olmayan değişik bir yiyecek oldu. Ben de merak ettim ve denemeye karar verdim. Geçen hafta da Kos'a gidince restoranda hemen cacıklarını söyledik. Tv izlediğim gibi salatalık rendelenmiş, cacık biraz ekşi, hafif karabibeler gözüküyor. Tarif tuttu, eve dönünce deneyeyim dedim :) yine de intten tarife de bakmak istedim, internette limon değil sirke kullanmışlar. Mehtap ablayı (eşimin ablası) aradım, o da limon değil sirkeydi diyince sirke ile yapmaya karar verdim. Evde el a sirkesi vardı, ben üzüm sirkesi ile daha güzel olacağını düşünüyorum. Tercih tabiki sizin, limon da kullanmak isterseniz tvde yarım limon sıkmıştı ;)

Malzemeler
Yoğurt (süzme ve normal ikisini de kullandım)
Salatalık
Sirke
Sarımsak
Tuz
Karabiber
Zeytinyağ
Taze nane

3 yemek kaşık süzme yoğurda 3 yemek kaşığı normal yoğurdu bir kaba boşaltıp iyice karıştırın. 1 yemek kaşığı sirke döküp karıştırmaya devam edin. Taze naneyi ince ince doğrayın. Salatalıkları rendeleyin, suyunu sıkıp yoğurdun içine koyun. Doğradığınız naneleri, bir yemek kaşığı zeytinyağı, çay kaşığının ucuyla karabiber ve tuzu ne kadar seviyorsanız :) tuz ekleyip karıştırın. Servis tabağına boşaltıp, üzerini nane veya salatalıkla süsleyin. Afiyet olsun...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi