Limonata


Yaz mevsiminin en güzel içeceklerinden biri limonata. Yıllardır denemek istediğim, evde yapıp içeceğim dediğim halde bir türlü vakit ayıramadım. Hatta birkaç tarif de aldım ama denemedim. Bir-iki hafta önce instagramda arkadasım limonata fotografı paylaşmış. Ben de tarifini isterim dedim, o da hemen verdi sağolsun. Humus tarifinş aldığım arkadaşım, yani tariflerine güveniyorum... Ben iki gün önce denedim, çok güzel oldu. Evde misafir vardı, herkes azar azar tadına baktı, hatta başka çocuk misafirler geldi onlara da kısmet oldu... Yani bereketli mi bereketli bir limonata oldu :) Tarife başlamadan, normalde rendelemek gerekiyor, ama evdeki limonların kabukları o kadar inceydi ki iki kez rendeye sürünce suyu çıkmaya başladı. Öyle olunca ben de ilk önce suyunu sıktım, sonra içindeki beyaz kısmı çıkardım ve kabukları küçük küçük doğradım. Biraz uzatmış oldum işi, o yüzden kalın kabuklu limon alırsanız işiniz daha kolay olur. Tarifi de rendelenmiş şekliyle vereyim, baktınız parçalanıyor benim gibi küçük küçük doğrarsınız. 

Malzemeler
4 tane orta boy limon
8 yemek kaşığı şeker
1,5 litre su
4 yaprak nane

4 tane limonun kabuğunu rendeleyip 8 yemek kaşığı şekerle iyice yoğurun. Daha sonra üzerine limonların suyunu sıkın. Üzerine 1,5 litre suyu ekleyin, naneleri yıkayıp içine atın. Tüm malzemeyi karıştıtıp buzdolabına koyun ve 2 saat bekletin. Dolapta beklediği sürece malzemelerin dibe çökmemesi için ara ara karıştırın. Nane tadı daha serin geliyor bana, ama sevmezseniz nane koymayabilirsiniz ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi