Frappe



2010 yılında annem, babam ve teyzemle Yunanistana tatile gitmiştik. Onlar turla birlikte gezmeyi tercih ederken ben kendi başıma keşfe çıkıp, şehri keşfetmeye çalıştım. Ülke genelinde herkesin soğuk kahve içmesi dikkatimi çekti. Biz sadece Türk kahvesinin yanında su içerken onların soğuk kahvenin yanında da su içtiğini gördüm. Atina'da bir sokakta gezerken, bir kafede soğuk kahveyi denemeye karar verdim. Listeden de Frappe'yi seçtim. Hayatımda içtiğim en güzel Frappe'ydi. Sonra içtiğim kafeyi tekrar bulmaya çalıştım ama bulamadım :( Mikonosa gittiğimizde tekrar denedim, Santorinide denedim ama o lezzeti yakalayamadım. Yaklaşık bir ay önce Kos'a gittiğimizde de bir hevesle Frappe sipariş verdim ama yine olmadı :) Neyse arkadaşlarıma Kos'taki Frappe fotoğrafını paylaşınca bir arkadaşım Assos'ta Taş Ev Pansiyonu işletiyor, orada da yaptıklarını söyledi. Aaa, bir arkadaşım Frappe yaparsa benim de yapmam gerekir, benim ne eksiğim var :P en sevdiğim içecek evde yapılabiliyormuş! Ondan tarifi istedim, kahve, süt şekeri karıştırıyorsun dedi :) Pek açıklayıcı olmadı bu tarif, ben de internetten baktım. Tarifleri araştırırken Frappenin Selanikte ilk kez yapıldığını öğrendim. Boşuna değilmiş Frappeyi Yunanistan ile özdeşleştirmem. Tariflerin çoğunda karıştırıcı, shakker kullanın diyor ama Kevserin Mutfağında  kavanozu önermiş, evde rahatça bulabileceğiniz bir malzeme ;) Tüm bu tarifleri derleyip kendimce bir Frappe yaptım.

Malzemeler
Nescafe
Süt
Su
Buz
Seker
Cikolata likörü veya Irish cream

Bir bardak için 1 tatlı kaşığı nescafeyi, 1çorba kaşığı süt ve yarım tatlı kaşığı şeker kavanoza boşaltıp 5 dakika çalkalayın. Bir bardağın içine iki tane buz atın, üzerine kavanozda çalkaladığınız nescafeyi dökün, üzerine çikolata likörü/irish cream i dökün. Mazlemerin üzerine bardağın yarısı kadarını soğuk süt, diğer yarısını da soğuk su dökün. Frappe hazır, afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi