Portakal Sulu Enginar


Enginarı çok severim. Annem yanımızda olduğu için bu yıl bol bol yedim. Her seferinde ben yapıyım, nasıl yapılıyor öğremeyim dedim ama bir türlü yapmaya fırsatım olmadı. Bir de nedense enginar yapmak gözümde büyüdü. Neyse iki ay ücretsiz izne ayrılmışken ve evdeymen fırsat bulup denedim. O kadar da zor değilmiş, portakal suyu ile yaptığım diğer sebzeler gibi pişirdim, çok da güzel oldu. Enginar mevsimi bitmeden yapabildiğim için çok mutluyum :) 

Malzemeler
Enginar
Havuç
Soğan
Tuz
Portakal suyu
Zeytinyağ

Enginarı soyulmuş aldığımız için diğer malzemeleri doğrayana kadar kararmaması için suyunda bekletin. Yemeği pişirmeye başlamadan portakal suyunu sıkın, sebzeleri doğrayın. Soğanları doğrayıp tencereye boşaltın. Üzerine üç yemek kaşığı zeytinyağ dökün. Soğanları kavrulmaya başlayınca havuçları ekleyin, sonra enginarı ekleyin. Üzerine bir ya da iki yemek kaşığı daha zeytinyağ dökün. Portakal suyunu boşaltın, hafif tuz atın ve sebzeler yumuşayana kadar pişirin. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi