Somonlu Salata


Birkaç gün sonra kuzenimin düğünü var. Bir haftadır elbiyeye girebilmek için yediklerime dikkat ediyorum. Özellikle akşamları salataya yiyerek hafif geçiştirmeye çalışıyorum. Bir akşam da omega3 de alayım diye somonlu balık yemeye karar verdim. Hemem migrosa gittim, 100 gramlık dilimlenmiş somonlardan aldım. Balıkla roka yakışır diye rokamı da aldım. Eve dönünce de evdeki sebzelere baktım ve salatamı hazırlamaya başladım ;)

Malzemeler
Kıvırcık
Roka
Kabak
Havuç
Somon
Sirke
Limon
Zeytinyağ

Tüm sebzeleri iyice yıkayın, hatta biraz sirkeli suda bekletip kurulayın. (Salata yaparken kullanacağınız sebzelerin kuru olması önemli.) Salata kasenizi alın, kıvırcıkları iri iri doğrayın. Üzerine rokaları iri iri doğrayıp ekleyin. Kabak ve havuçları halka şeklinde doğrayıp bir tatlı kaşığı zeytinyağda hafif pişirin. Pişen havuç ve kabakları salataya ekleyin. Somonları hafif pişirin ve ekleyin. Salata sosu için sirke, limon ve zeytinyağ kullandım; 1 limon, 1 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım) ve 2-3 (dilerseniz daha az veya fazla) zeytinyağ tüm malzemelerin üzerine dökün ve tüm malzemeyi karıştırın. Salatanız hazır afiyet olsun.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk Mezesi

Kahveli Ayvalar

Kaya Koruğu Mezesi